Direktlänk till inlägg 21 december 2019

Metakosmias Adventsdikt

Av E - 21 december 2019 01:47

Det var en kväll kring Advent.
Åter tusen ljus hade tänts.
Snön låg vit på var tall,
och gnistrade kall.
Alla människor sov.
Och alla barn väntade på sitt Jullov.
Tomten satt någonstans, i ett litet kök och åt sin tomtegröt.
Han hade många paket att slå in.
Som sedan skulle bli din och min.
Jag väntade av spänning på att få min klänning.
Men skulle jag inte få det.
Var det väl något annat i mitt paket.
Och glad blev väl jag ändå för det

Jag skrev den här dikten för länge sedan.
Tiden går.
Jag undrar ibland vart den egentligen tar vägen....tiden menar jag.
Varför går tiden så fort.
Det känns som att den går fortare för varje år som går.
Snart är detta år över.
Vad mycket det är som har hänt.
Fast egentligen har det inte hänt någonting alls av värde.
Men för andra har det säkert det.
Det är ju kul för dom.
Dagar och veckor går sin gilla gång.
Iallafall hos mig...Metakosmia.
Det ska bli skönt med ett nytt år.
Ett steg närmare min önskan....
Jag längtar...likt ett barn på julafton.
Fast...jag längtar inte efter just julafton.
För jag önskar mig inga saker...utan något helt annat som för mig är mycket mer värdefullt
än prylar...något som liggeri framtiden.
Men jag kan inte säga det än.
Eftersom jag inte vet om det kommer att bli så.
Kanske npgon gång i framtiden....

Hoppas att ni får sova gott i natt.
Det ska jag.
För jag börjar bli trött
Då är det väl hög tid att slumra en stund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E - 21 december 2019 19:21


Det var maj och solen sken. Det var mig Seraphim Lindhey som han med stort H sprang efter,den dagen då jag skulle till Ica och handla. Eftersom det var en så varm och skön dag bestämde jag mig för att låta bilen stå och gick i stället. Jag Serap...

Av E - 14 januari 2018 23:47

Tänk om världen kunde vara lika oskyldig och vit som lilla ulltussen min,tänkte jag i min ensamhet,där jag låg bredvid henne. Men livet är inte lätt alla gånger min vän,tänkte jag. Livet är en ständig strid av överlevnad och att leva. Att ta sig...

Av E - 25 maj 2016 04:30


Rännstensungen Gustav ?Gurra? bagaren var en liten och satt man i sina bästa år runt femtio. Liten och småbutter var han. Och som alltid var noga med att var sak hade sin plats och rätt skulle vara rätt. Trots att Gurra bara var en enkel bagare ...

Av E - 2 april 2016 08:29


När morgonen vaknade och fick liv.Vaknade även jag och ulltussen.Mitt huvud var tungt.Kanske berodde det på att sömnen hade varit extra djup den här natten.Vi låg och pratade med varandra som alltid innan vi klev upp.Ulltussen brukade alltid berätta...

Av E - 29 mars 2016 18:31


Vad betyder lycka för dig och mig. Oavsett om du är kille eller tjej. Lycka kan vara en solig dag Eller att veta att du är du och jag är jag. Lycka kan vara en hemlighet som ingen annan känner till eller vet. Lycka kan också vara att sola på en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards